Vrouwen die wekelijks een paar repen chocolade eten zouden 20 procent minder kans hebben op een beroerte, aldus onderzoekers van het Karolinska Instituut. Hoofdonderzoeker Susanna Larsson: "Zelfs het nuttigen van een kleine hoeveelheid chocolade heeft grote invloed op de kans om een beroerte te krijgen."
Melkchocolade
Vrouwen die wekelijks twee repen melkchocolade aten, hadden aanzienlijk minder kans op een beroerte dan dames die nooit een stuk chocolade aanraakten. Op naar de supermarkt dus!
Aan het tien jaar durende onderzoek deden 33,372 vrouwen tussen de 49 en 83 mee.
Wist je trouwens dat:
pure chocolade net zo goed voor je is als een flinke workout? Lees hier meer!
chocola beschermt tegen hartziekten?
de cacao lekkernij in combinatie met een glas rode wijn je hersenen op scherp zet?
chocolade wellicht een goed medicijn is tegen die herfsthoest?
Bron: telegraaf.nl 11/10/2011